a) Długość stopy Jacka wynosi 25 cm. Jacek w ciągu 12 sekund przeszedł 25 tiptopków. Z jaką prędkością w cm na sekundy , a jaką w metrach na sekundy poruszał się Jacek ?
b) Wykonaj odpowiednie pomiary i oblicz, z jaką prędkością poruszasz się, idąc tiptopkami.

3

Odpowiedzi

2009-11-20T19:25:11+01:00
25x25=625
625:12 =52.08(3) cm/sek
0.5208(3)m/sek
8 2 8
2009-11-20T19:26:35+01:00
S = 25 * 25 cm = 625 cm = 6,25 m
t = 12 s

v = s / t
v = 6,25 m / 12 s = 0,52 m/s = 52 cm/s
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:30:41+01:00
Skoro długość stopy to 25 cm, a przeszedł 25 tiptopów, to musimy pomnożyć 25cm*25=625 cm i to odległość jaką przeszedł Jacek.
skoro pokonał on ja w czasie 12 sekund, to jego prędkość wynosiła 625cm/12s=52,08(3) cm/s
jeśli chcemy policzyć prędkość w m na sekundę, to musimy zamienić 625cm na metry, czyli skoro 1 metr ma 100 cm, to 1cm=0,01m, to 625cm=625*0,01m=6,25 m.
podstawiamy do wzoru na prędkość i otzrymujemy 6,25m/12s=0,5208(3)m/s

aby obliczyć b) wstaw w miejsce danych takie, jakie są odpowiednie dla Ciebie (twoja dł stopy, itp. ;) )

pozdro ;)
20 4 20