Studentka zatrudniła się w wakacje na 20 dni roboczych w butiku na warunkach: 40zł dziennie plus 5zł za każdą sprzedaną sztukę odzieży.

a) podaj wzór funkcji f określający wartość dochodu studentki
b) podaj dziedzinę funkcji f
c) oblicz, ile studentka zarobiłaby pieniędzy, gdyby sprzedała 10 sztuk odzieży
c) oblicz, ile sztuk odzieży studentka sprzedała jeśli zarobiła więcej niż 1100 zł.


Mam nadzieję, że są tak mądre osoby, które potrafią rozwiązać tak nie mądre zadanie :))
Dziękuję z góry za pomoc :)

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T19:28:29+01:00
A) f(x)=(20*40)+5x ?
b) 50 zł? 10sztuk*5zł każda.
c) ponad 220? Bo 1100/5=220.
2009-11-20T19:34:19+01:00
A)y=5x+800
B)xnależy do liczb naturalnych≥800
c)y=5*10+800
y=850 zł
d)5x+800≥1100
5x≥1100-800
5x≥300
x≥60
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T21:57:17+01:00
C)20 dni x 40 zł=800 zł 10 szt x 5 zł=50 zł 800+50 =850 zł zarobiłaby
d) 1100 zł -800 zł=300 zł 300 :5 = 60 sztuk sprzedała