Lokomotywa o masie 200 t rusza ze stacji i w ciągu pierwszej minuty przebywa 1/3 km. Zakładając, że ruch jest jednostajnie przyspieszony, oblicz siłę ciągu silników lokomotywy. Tarcie pomiń. Jest to II Zasada Dynamiki Newtona. Proszę o pomoc:D

2

Odpowiedzi

2009-11-20T19:35:49+01:00
M=200t=200*1000kg=200000 kg
t=1 min= 60 sek
s=1/3 km=1/3*1000≈333m

F=m*a
s=½*a*t²
a=2s/t²
a=(2*333)/3600=0,185 m/s²
F=m*a
F=200000 *0,185=37000= 37kN
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:43:25+01:00
T=1min=60s
s=1/3km=1000/3m
m=200t=200 000 kg
s=at²/2
a=2s/t²
a=2*1000/3[m]/(60s)²≈0.185m/s²
F=a*m
F=0.185m/s²*200 000 kg=37000N
odp F=37000N
Prosze o uznanie jako najlepsza odpowiedz (odzyskasz 25%punktów wydanych na zadanie oraz moją pomoc w innych zadaniach podeslij tylko link z zadaniem)
Pozdro ziom

12 4 12