1.Koń biega po padoku na lonży o długości 4m. Przyjmij π≈22/7 (dwadziesciadwie siódme).
a) jaką drogę pokonał ten koń, jeśli przebiegł 5 okrążeń?
b) ile okrążeń powinien przebiec koń, aby dystans, jaki pokona, był większy niż 10 km?

PROSZE O DOKŁADNE OBLICZENIA! (wybiore naj)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:40:20+01:00
To będzie tak:
r = 4m
π ≈ 22/7

a. 2πr = 2 × 22/7 × 4 = 25,15m
5 × 25,15 = 125,75 m

Koń pokonał drogę 125,75 m.

b. 10km = 10000m
10000: 25,15 = 397,6

ODP.Koń powinien przebiec 398 okrążeń.
4 5 4
2009-11-20T19:45:32+01:00
A) r=4m
l=2*4*22/7m=176/7m=25,1 -jedno okrązenie
l=5*176/7m=880/7= 125,5m- pięć okrązeń

odp. Koń pokonał droge o długości 125,5
b)
10km=10000m
1000m:25,1m=400 okrązeń

odp. Koń powinien pokonać 400 okrązeń