Jakby co to procenty:

Trzy pracownice - Anna, Barbara i Cecylia - podzieliły wynagrodzenie za pracą w stosunku odpowiednio 9 : 7 : 4. Jaki procent wynagrodzenia otrzymała każda z pań?

Prosze o wszystkie obliczenia ;).
Będe wdzięczna :).
x33

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T19:40:38+01:00
X- jednostka podziału
9x+7x+4x = 20x - na tyle równych części podzielono wynagrodzenie

Anna dostała 9 części- 9x
barbara dostala 7 części - 7x
Cecylia dostała 4 części- 4x

20x - 100%
1x- 5%

9 /20* 100% = 45% - Anna
7/20* 100% = 35% - barbara
4/20* 100% = 20% - cecylia

Odp. Anna dostała 45% wynagrodzenia, basia 35%, a cecylia 20%
2009-11-20T19:42:50+01:00
9+ 7 + 4 = 20
9/20 =0,45 = 45% -Anna
7/20 =0,35 = 35% -Barbara
4/20 =0,20 = 20% - Cecylia
2009-11-20T19:44:09+01:00
Wynagrodzenie dzielimy na 20 części, ponieważ 9+7+4=20.
20 części czyli całe wynagrodzenie to 100%.

Anna otrzymała 9 z 20 części wynagrodzenia czyli należy 9/20 * 100%= 45%.
Barbara otrzymała 7 z 20 części wynagrodzenia czyli 7/20 *100%=35%.
Cecylia otrzymała 4 z 20 części wynagrodzenia czyli 4/20 *100%=20%.

Spr.: 45%+35%+20%=100%

Odp.: 45%; 35%; 20%.