Odpowiedzi

2009-11-20T19:56:32+01:00
2. O ile większe jest pole koła o promieniu 4 od:
r=4
P=16π

a) pola koła o średnicy 4
r=2
P=4π
16:4=4
4 razy większe.

b)pola koła o promieniu 1/4
r=¼
P=1/16π
16:1/16=256 razy większe

c) pola koła o promieniu 1
r=1
P=π
16:1=16
16 razy większe
94 1 94
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T20:01:34+01:00
P=π*r²
P=π*4²
P=16π
a)
P=π*2²
P=4π

16π-4π=12π
b)
P=π*(¼)²
P=1/16 π

16π - 1/16π = 15 15/16π
c)
P=1π

16π - π = 15π

;)
83 4 83
  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T20:01:37+01:00
Ok, jak wiemy pole koła Pk=Pi*r*r [pi razy promień do kwadratu]

Promień koła równy jest 4, czyli jego pole:
Pk1=Pi4*4=16Pi

a) d (średnica) = 2r (2x promień)
tak więc r=d/2 czyli r=2

Pk2=Pi2*2=4Pi

Pk1/Pk2=16Pi/4Pi=4
Pk1 jest 4x większe od Pk2

b) r=1/4=0,25 czyli:

Pk3=Pi*0,25*0,25
Pk3=0,0625Pi

Pk1/Pk3=16Pi/0,0625Pi=256
Pk1 jest 256x większe od Pk3

c) r=1, a 1 do kwadratu = 1, czyli:

Pk4=1Pi=Pi

Pk1/Pk4=16Pi/Pi=16
Pk1 jest 16x większe od Pk4
12 2 12