Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T20:17:14+01:00
Przekrój osiowy walca jest kwadratem o boku d.Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej.

d=h
d=2r
r=1/2d
V=πr²h=π(1/2d)²d=1/4d³π
Pc=2πr(r+h)
Pc=2π*1/2d(1/2d+d)
Pc=dπ(3/2d)=3/2d²π
2 4 2
2009-11-20T20:18:01+01:00
V=πr²*H=π1/2d²d=1/4d³π
Pc=2π*1/2d(1/2d+d)
Pc=dπ(3/2d)=3/2d²π
1 5 1
2009-11-20T20:25:19+01:00
Jeżeli przekrój osiowy jest kwadratem o boku d to oznacza, że wysokość walca wynosi d natomiast promień podstawy walca to połowa d. Wstawiając do wzorów :
P= 2πr² +2πrH
P= 2π(½d)² + 2π(½d)d
P= 2π¼d² + 2π½d²
P= ½πd² + πd²
P= 3/2×πd²

V= πr²H
V= π(½d)²d
V= π ¼d²d
V= ¼πd³
1 5 1