1)Pole równoległoboku jest równe 120 cm². Jeden z boków ma długość 5 cm,a jedna z wysokości ma długość 4 cm. Oblicz długość pozostałych boków i wysokości tego równoległoboku.

2)Trzy boki trapezu równoramiennego mają długość 10 cm, wysokość 8 cm, a jego pole wynosi 128 cm². Oblicz obwód tego trapezu.

3)Dwa boki i jedna wysokość równoległoboku mają długość 10 cm, a druga wysokość jest o połowę od nich krótsza. Oblicz długość pozostałych boków tego równoległoboku. Rozważ dwa przypadki.

2

Odpowiedzi

2009-11-20T21:36:05+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T21:43:01+01:00
1) P= ah
120cm²=a*4cm |:4
a=30cm

P=ah
120cm²=5h |:5
h=24
Odp.
Pozostałe boki mają długość 5cm, 30cm, 30cm, a wysokości 24 cm.

2) P=½(a+b)h
128=½(10+b)*8 |*2
256=(10+b)*8 |:8
32 =10+b |-10
b=22
Obw=3*10cm+22cm=52cm
3)Przypadek 1.:
P=ah
P=10cm*10cm=100cm²
100cm²=5cm*b |:5cm
b=20cm
Odp.Pozostałe długości boków tego równoległoboku to: 20cm i 20cm.
Przypadek2.:
P=ah
P=10cm*5cm=50cm²
50cm²=10cm*b |:10cm
b=5cm
Odp.Pozostałe długości boków tego równoległoboku to: 5cm i 5cm.