Odpowiedzi

2009-11-20T20:31:26+01:00
Dbał o rozwój gospodarki, handlu, eksportu i importu. W czasie 72 lat jego panowania Francja umocniła się nie tylko swą pozycje polityczna ale także gospodarczą.
Na dworze Ludwika ubierano się następująco:
Mężczyźni:
-perułka
-szabla
-czapka
-szata
Kobiety:
długa biała suknia. Na głowie kaptur...


Bez obawy. Miałem to ostatnio na lekcjach historii i dostałem z tego wypracowania 5- :D Powodzenia i pozdrawiam!
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T20:36:39+01:00
Kiedy na tron Francji wstepowal 5-letni Ludwik14 - kolejny przedstawiciel dynastii Burbonow , nikt nie przypuszczal , ze rozpoczely sie jedne z najdluzszych rzadow w historii. W czasie jego panowania Francja umocnila sie nie tylko swa pozycje polityczna , ale takze gospodarcza i kulturalna . Krol decydowal o podatkach , prawie , wojnie i pokoju . Nieposluszni trafiali do wiezien (bastylia? . Krol ograniczyl wplywy poszczegolnych stanow . Odwolal wczesniejsze zobowiazanie o przesterzeganiu tolerancji religijnej , czyli tzw edykt nantejski . W wyniku tej decyzji kraj musialo opuscic kilkaset tysiecy protestantow.
2 4 2