Dane:
zależnośc skali Fahrenheita od skali Celsjusza określa się wzorem:
y= dziewięć piątych * x + 32, gdzie x oznacza temperature w skali stopni Celciusza , a y w skali stopni Fahrenheita. 0 stopni C to 273,15 stopni Kelvinów , 0 stopni Kelvinów to to -273.15 stopni C.

Zadanie 1
Najwyższa temperatura , jaką zanotowano w Polsce w latach 1951-1996, to 103,1 stopni Fahrenheita; było to w Sułbicach w 1994 roku. Podaj , ile to stopni Celcjusza, a ile kelvinów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T20:57:18+01:00
5/9*(103,1-32)=39,8°C
[tam nie będzie plusa, tylko minus gdyż przeliczasz z °F na °C, a zapis wygląda mniej więcej tak: 0,56*71,2 ... dla ułatwienia dzielisz 5 przez 9, i dopiero ten wynik mnożysz przez nawias, a potem zapisujesz z 1 miejscem dziesiętnym]

39,8°C-> K [°C = K-273,15]
273,15+39,8=312,95K
2009-11-20T21:03:38+01:00
Stopnie Celsjusza:

t-5/9(tF - 32)stopnie C
t= 5/9(103,1 - 32)stopnie C
t= 5/9 * 71.1 stopnie C
t= 355,5/9
t= 39,5 stopnie C

Wynik wyszedł dobry, na tej stronie możesz sprawdzić ile wynosiła ta temperatura w Słubicach:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rekordy_temperatury_w_Polsce

T(K)=(stopnie C) = 273
39,5 stopni C- 39,5 + 273 + 312.5 (K).