Odpowiedzi

2009-11-20T20:34:09+01:00
- bez niego nie byłoby życia
- w procesach wytopu stali
-w gasnicach
- pierwiastek ten stosuje się też w palnikach tlenowo-dorowych i tlenowo-acetylenowych
- w medycynie stosowany jest w przypadku problemów z oddychaniem
- jest niezbędny do podtrzymywania procesów spalania i wietrzenia skał.
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T20:34:59+01:00
- niezbędny w procesie oddychania
- uzyskiwanie wysokich temperatur w palnikach acetylenowo-tlenowych
- bierze udzial w tworzeniu rdzy
- bierze udział w wietrzeniu skał
- utleniacz paliwa rakietowego
- główny składnik butli dla nurków i kosmonautów
- wykorzystywany w gaśnicach
10 4 10
2009-11-20T20:35:40+01:00
- główny składnik mieszanek gazów zabieranych w butlach przez nurków penetrujących zbiorniki wodne, alpinistów czy kosmonautów

- Jest podawany chorym w celu ułatwienia oddychania

- Medycyna wykorzystuje go w leczeniu chorób oraz podczas operacji (używany jest do leczenia skutków, a nie przyczyn chorób)

- Tlen jest wykorzystywany przez organizmy zwierzęce do utleniania glukozy zawartej w organizmie

- Duże ilości tlenu zużywane są do wytwarzania wysokich temperatur w palnikach do spawania, cięcia i topienia trudno topliwych metali

- W fazie ciekłej jest stosowany jako utleniacz paliwa rakietowego

- tlen jest niezbędny w procesach spalania, wietrzenia skał, rdzewienia metali i butwienia szczątków organizmów żywych

[ podałem 7, bo nie jestem pewien czy ostatni też będzie traktowany jako zastosowanie ;) ]
4 4 4