Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T20:50:10+01:00
Oblicz która godzina czasu słonecznego jest w Manaus (60stopni W) jeśli w Warszawie (21stopni E) jest 13:30 ?

Warszawa 21 E 13.30
Manaus 60 W ?
różnica 60+21=81 stopni
1 stopień to 4 minuty
81 stopni to 81*4=324 min.=5 h 24 min.
13.30 cofamy czas o 5h 24 min.= 8.06
2 3 2
2009-11-20T20:54:00+01:00
60 stopni + 21 stopni = 81 stopni

81 stopni x 4 min = 324 min
324 min : 1 h (60min) = 5 h 24 min

13:30 - 5 h 24 min = 8:06

Odp.: W Manaus jest godzina 8:06 czasu słonecznego.
1 5 1
2009-11-20T20:54:32+01:00
Manaus - 60°W
Warszawa - 21°E

60°+21°= 39°
81°×4min = 324min = 5h24min

Warszawa 13³⁰
Manaus ?
13³⁰-5h24min = 8⁰⁶

W Manaus jest godzina 8⁰⁶.
1 5 1