Odpowiedzi

2009-11-20T21:12:32+01:00
Pięciu pracowników podzieliło się zapłatą tak,że czterech otrzymało 1/3, 1/4, 1/6 i 1/5 całej zapłaty. Jaką część zapłaty dostał piąty pracownik?

1/3+1/4+1/6+1/5 =20/60+15/60+10/60+12/60=57/60
1- 57/60=3/60=1/20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T21:13:50+01:00
1/3 = 20/60
1/4 = 15/60
1/5 = 12/60
1/6 = 10/60
20/60 + 15/60 +12/60 +10/60 = 57/60
60/60 - 57/60 = 3/60 = 1/20
odp: dostał 1/20 zapłaty
2009-11-20T21:28:07+01:00
Całość 60/60
¼=15/60
⅓=20/60
⅙ =10/60
⅕=12/60

15/60+20/60+10/60+12/60=57/60 60/60-57/60=3/60=1/20