Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T21:12:59+01:00
miejscowość, data


Drogi Przemku!
Co tam u Ciebie słychać? Dawno do mnie nie pisałeś, a na ostatni list
odpowiedziałeś tylko dwoma zdaniami. Wstydź się. Czy wystukanie SMS-a
wyczerpuje Twoje możliwości pisarskie? Mimo wszystko, wybaczam Ci.
U mnie w zasadzie nic nowego, poza tym, że dokonałem wielkiego odkrycia
w bibloitece. Zwróciłem uwagę na książki Tolkiena, których dotychczas
nie znałem. Jak to w ogóle mogło się stać? Przecież wiesz, że zawsze
fascynowała mnie fantastyka, przez całe noce czytałem dziesiątki
takich powieści i opowiadań. A o Tolkienie tylko słyszałem, różni
autorzy powoływali się na niego, jako na swojego mistrza.
Straszne przeoczenie! Nie mogę dopuścić, byś i Ty miał taką
lukę w lekturach. Tych, które warto położyć przy łóżku i sięgac po nie
przy każdej okazji.
Zacznij czytać Tolkiena od Hobbita. To powieść bardzo charakterystyczna
dla twórczości tego pisarza, bezpośrednio wprowadzi Cie w stworzony
przez niego magiczny, z niczym nieporównywalny świat, na pewno
spowoduje, że sięgniesz po jego nastepne utwory, trylogię Władca Pierścieni.
Moim zdaniem, filmy dają tylko blade pojęcie o tym, czym jest pisartswo
Tolkiena. Wiesz, że Tolkien był uczonym, profesorem sławnego uniwersytetu
w Oxfordzie? Jako pologlota, erudyta, znawca starych języków, mógł
czerpać inspirację z zabytków piśmiennictwa, średniowiecznych opowieści,
które obaj tak bardzo lubimy. Opierając sie na tych dawnych tekstach,
stworzył całą brytyjską mitologię - nie tak rozbudowaną, jak grecka, ale
dla mnie ciekawszą. Żyją w niej zarówno ludzie, jak i Elfy, Krasnoludy,
potworne, głupie i brutalne Trolle i jeszcze od nich gorsi Orkowie.
Naturalnie nie mogło zabraknąć i smoków.
Zapomnij, że mamy dwudziesty pierwszy wiek i przenieś się w okres
Trzeciej Ery. Opuść swoją klatkę w metalowym bloku i zatrzymaj się
w Środziemiu - krainie wyczarowanej przez Tolkiena, mającej własną
geografię, historię, nawet kosmogonię. Już po przeczytaniu pierwszych
stron powieści poznasz hobbita Bilbo Bagginsa - odważnego, rycerskiego
i wielkodusznego "niziołka", który, obok czarodzieja Gandalfa, stał sie moim
ulubionym bohaterem z utworów angielskiego pisarza.
Gdy już przeczytasz całego Hobbita, proszę napisz do mnie, co sądzisz
o tej książce. Wierzę, że spodoba Ci się tak bardzo, jak mnie, Z nadzieją
czekam na Twój list i przypominam Ci, że powinien on zawierać więcej
niż trzy zdawkowe zdania. Kiedy mnie odwiedzisz? Mieliśmy razem
pojechać do Bartka, który, biedaczyna, już od trzech tygodni siedzi
w domu ze złamaną nogą.

Twój kumpel
Marcin
6 4 6
2009-11-20T21:14:05+01:00
Sprubuje ci pomoc.

Cześć piszę do ciebie poniewaz chcę cię zachęcic do przeczytania ciekawej lektyry Tolkiena pod tytułem,,hobbit,, Bardzo zainteresowałam nie ta ksiazka jest w niej duzo fajnych wydazeń.ta ksiazka jest naprawdę bardzo icekawa.Zachęcam cie do jej przeczytania. Mam nadzieje ze trochę pomogłam...
5 3 5
2009-11-20T22:03:47+01:00
Drogi Wojtku!
Na początku mego listu chciałam Cię przeprosić,że tak dawno nie odpisywałam.
Chciałam opowiedzieć i o niesamowitej książce ,którą ostatnio przeczytałam.Była to nasza lektura szkolna.Mówię o "Hobbicie" Tolkiena.Strasznie spodobała mi się ta książka,ponieważ bardzo lubię fantazję i książki przygodowe,a ta to po prostu poezja.Najbardziej podobało mi się gdy Bilbo grał z Gollumem w zagadki.Musisz przeczytać tą książkę.Właściwie to jest ona wstępem do "Władców Pierścienia",których bardzo lubisz,dlatego pomyślałam,że ta książka może Ci się spodobać.
Jeśli przeczytasz "Hobbta" to napisz czy Ci się spodobał.
Pozdrów wszystkich.
Całuski ;****
Twoja Emilka.
4 4 4