Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T21:28:52+01:00
Oblicz pole powierzchni całkowitej ostrosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy równej 6sqrt2cm, którego krawędz boczna ma długość 10cm.

Pc=Pp+Pb
Pp=a²
Pb=4*1/2a*h, gdzie h- wys. ściany bocznej

Pp=(6√2)²
Pp=72cm²

(3√2)²+h²=10²
18+h²=100
h²=100-18
h²=82
h=√82

Pc=72+2*6√2*√82
Pc=72+12√164
Pc=72+12*2√41
Pc=(72+24√41) cm² lub Pc=24(3+√41) cm²

2009-11-20T21:32:11+01:00
H= √(10²-3²)=√91

Pole powierzchni całkowitej:
S= 6²+4·(6√91)/2=36+12√91
2009-11-20T21:49:38+01:00
Oblicz pole powierzchni całkowitej ostrosłupa prawidłowego czworokątnego o krawędzi podstawy równej 6sqrt2cm, którego krawędz boczna ma długość 10cm.
h- wysokość ściany bocznej
Pc=Pp+Pb
Pb=4*1/2a*h,
Pp=a²
Pp=(6√2)²
Pp=72cm²
(3√2)²+h²=10²
18+h²=100
h²=100-18
h²=82
h=√82cm
Pc=72+2*6√2*√82
Pc=72+12√164
Pc=72+12*2√41
Pc=(72+24√41) cm²