Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T21:35:13+01:00
Przyslowek - jak, gdzie kiedy

czasownik - co robi, ci sie z kims (z czyms) dzieje

przymiotnik - jaki, jaka, jakie

przyimek - nie odpowiada na zadne pytanie, jest to czesc mowy ktora czesto załączamy do rzeczownikow. Najczęściej spotykane przyimki: bez, dla, do, dzięki, ku, między, mimo, na, nad, naprzeciw, obok, od, oprócz, po, poprzez,, przez, przed, przy, sprzed, u, w, z, za, zamiast, znad, zza

imiesłów - Odpowiadają na pytania przymiotników
Jaki? Jaka? Jakie?
Np. (jaka?) myśląca

przydawka - Przydawka odpowiada na pytania: jaki? jaka? jakie? który? która? które? czyj? czyja? czyje? ile? czego? z czego?

dopełnienie - Odpowiada na pytania: kogo? co? czego? komu? czemu? kim? czym? itd. - odpowiada na pytania przypadków oprócz mianownika.

zaimek -Rzeczowny odpowiada na pytanie kto? co?
Przymiotny odpowiada na pytanie jaki? jaka? jakie?
Liczebny odpowiada na pytanie ile? który z kolei?
przysłowny odpowiada na pytanie jak? kiedy? Gdzie?
56 3 56
2009-11-20T21:39:49+01:00
Przysłówek - jak, gdzie, kiedy

czasownik - co robi? co się z nim dzieje?

przymiotnik - jaki/a/e, który/a/e, czyj/a/e

przyimek - nie odpowiada na zadane pytanie, jest to część mowy która często załączamy do rzeczowników np. do rzeczownika stół można dodać takie przyimki: na stole, o stole, pod stołem, ze stołem...itp

przydawka - jaki? jaka? jakie? który? która? które? czyj? czyja? czyje? ile? czego? z czego?

dopełnienie - kogo? czego? komu? czemu? kogo? co? z kim? z czym? o kim? o czym?

zaimek - Są 4 rodzaje zaimków: rzeczowny-kto? co? przymiotny-jaki? jaka?jakie? liczebny-ile? który z kolei?przyslowny-jak? gdzie? kiedy?

imiesłów - jaki? jaka? jakie?

17 3 17