W królestwie Krasnolandii 8 % mieszkańców ubiera się na żólto, 9 % na czerwono 10 % na zielono , 11 % na niebiesko, a 60 % na szaro. Jedynie czteroosobowa rodzina królewska oraz jej pięćdziesięcioosobowa świta może ubierać się wielobarwnie. Jaka jest liczba mieszkańców tego królestwa?

Proszę pomóżcie.
Wiem tylko, że wynik ma wyjść 2700 mieszkańców
Dam najlepszą.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T21:45:29+01:00
8%+9%+10%+11%+60%=98%
100%-98%=2%-to ci co ubierają się wielobarwnie
50+4=54
2%=54
1%=27
100%=2700
W królestwie mieszka 2700 osób

:))
4 5 4
2009-11-20T21:48:58+01:00
Dodajesz wszystkie procenty=98
zostaje Ci 2%
tzn. że 2% jest to rodzina krolewska i jej swita
4+50=54
54-2%
x-100%

(54*100):2=5400:2=2700
2009-11-20T21:49:01+01:00
8% + 9% + 10% + 11% + 60% = 98%
2% - to jest 4 + 50= 54
98% / 2% = 49
54 * 49 = 2646
2646 + 54 = 2700