Krzysiek ma w szufladie 29 skarpetek: 9 jednakowych niebieskich. 8 jednakowych zielonych i 12 jednakowych czarnych. w skutek awarii bezpiecznikow gasnie swiatlo. ile skarpetek bedzie musial wyjac aby `napewno` miec przynajmiej po jednej parze z kazdego koloru? (uzasadnij)

3

Odpowiedzi

2009-11-20T21:55:43+01:00
12+9+2=23
ponieważ jeżeli wyciągnie:
a) 8 mogą to być wyłącznie zielone lub niebieskie lub czarne;
b) 9 mogą to być wyłącznie niebieskie lub czarne;
c) 12 mogą to być wyłącznie czarne.
d) 8+9=17 mogą to być niebieskie i czarne;
e) 8+12=20 mogą to być zielone i czarne;
f) 9+12=21 mogą to być niebieskie i czarne

12(czarnych) + 9 (niebieskich) + 2 (zielone) - min. 2 każdego koloru
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T22:16:37+01:00
W najbardziej pesymistycznym wypadku wyjmie z szuflady 12 czarnych + 9 niebieskich i do tego musi dołożyć jeszcze dwie żeby była para zielona, wiec:

12 + 9 + 2 = 23
2009-11-20T23:09:47+01:00