Odpowiedzi

2009-11-20T21:54:32+01:00

|-0,7x+5,3|<8
0,7x+5,3<8
6x<8

|-5,8x- 1/9 | > 11
5,8x+1/9>11
523/10x>11
52,3x>11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T22:36:09+01:00
Zad.1
|-0,7x+5,3|<8

- 8 < (-0,7x+5,3) < 8
(-0,7x+5,3) < 8 i (-0,7x+5,3) > - 8
-0,7x < 8 -5,3 i -0,7x > - 8 -5,3
-0,7 x < - 2,7 i -0,7x > -13,3
x > 27/7 i x < 133/7
x > 3i6/7 i x < 19
Teraz zaznaczam rozwiazania na osi OX i zanjduję wspólną część

x ∈ (3i6/7 , 19)


Zad.2
|-5,8x- 1/9 | > 11

(-5,8x- 1/9) > 11 lub (-5,8x- 1/9 ) < -11
-5,8 x > 11 +(1/9) lub -5,8x < -11 +(1/9)
-5,8x > 100/9 lub -5,8x < - 98/9
x < (100/9)*(-10/58) lub x > (-98/9)*(-10/58)
x < (-500/261) lub x > 490/243
x < (-1 i 239/261) lub x > 2 i 4/243
Zaznaczam na osi Ox rozwiazania i znajduję w tym przypadku sumę zbiorów

x∈ ( -∞ , -1 i 239/261) ∨( 2 i 4/243, +∞)

∨ - ozacza sumę zbiorów