Zad.1
Oblicz:
a) 25% liczby 150
b) 101% liczby 40
c) 1000% liczby 3
d) 2% liczby 2
Zad.2
Wyznacz liczbę:
a) o 2% większą od 1600
b) o 15% mniejszą od 320
c) o 30% większą od 180
d) o 75% mniejszą od 3
e) o 60% większą od 5,5
f) o 220% większą od 70

Tylko nie piszcie samych wyników do zadań tylko obliczenia:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T22:09:34+01:00
Zad1
a)37,5
b)40,4
c)30
d)0,04
Zad2
a)1632
b)272
c)234
d)0,75
e)8,8
f)374
2009-11-20T23:24:19+01:00
1.
a) 25% liczby 150
0,25*150=37,5
b) 101% liczby 40
1,01*40=40,4
c) 1000% liczby 3
10*3=30
d) 2% liczby 2
0,02*2=0,04

2.
a) o 2% większą od 1600
100%+2%=102%=1,02
1600* 1,02=1632
b) o 15% mniejszą od 320
100%-15%=75%=0,75
320*0,75=240
c) o 30% większą od 180
1,3*180=234
d) o 75% mniejszą od 3
0,25*3=0,75
e) o 60% większą od 5,5
1,6*5,5=8,8
f) o 220% większą od 70
3,2*70=224
1 5 1