Odpowiedzi

2009-11-20T21:59:37+01:00
1.Z solanki czteroprocentowej odparowano 3 kg wody. Otrzymana solanka ma stężenie 10%. Ile waży ta solanka?
10%=0,04 /x-3, gdziex to ilość roztworu(solanki)
1/10=0,04/x-3
x-3=0,4x
x-0,4x=3
0,6x=3
x=5kg
2.Ile soli należy dosypać do 9 kg solanki o stężeniu 2% aby otrzymać solankę o stężeniu 10%?
2%*9+100%*x=10%(x+9)
0,18+x=0,1x+0,9
x-0,1x=0,9-0,18
0,9x=0,72
x=0,8 kg soli
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T22:02:51+01:00
1. x -waga solanki
x-3 - masa solanki po odparowaniu wody
0,1(x-3) = 0,04x - masa soli
0,1x - 0,3=0,04x
0,06x=0,3
x=5
5-3=2kg własnie tyle teraz waży solanka

2. 0,02*9=0,18 kg soli jest teraz, 9-0,18=8.82
x - ilosc soli jaka dosypac trzeba
(0,18 + x) / (9+x) = 0.1
x = 0.8 tyle kg trzeba dosypac