Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T22:09:47+01:00
Dane: szukane: wzór:
v=13m/s s=? v=s÷t
t=10s s=v×t

rozwiązanie:
13m/s ×10 s = 130m

2×3,14×r= 130
6,28×r=130 / 6,28
r=20,7m (około)
4 4 4
2009-11-20T22:18:57+01:00
V = 13 m/s
T = 10 s
π ≈ 3,14
ω = 2π/T

r = ?

V = ωr
ω = 2π/T

za "ω" podstawiamy 2π/T, czyli z wzoru V = ωr powstanie nam V = 2πr/T


Przekształcamy wzór tak, aby otrzymać r - promień

V = 2πr/T | ×T
VT = 2πr | ×2π
VT/2π = r

r = VT/2π

r = 13ms × 10s / 2 × 3,14 → "s" i drugie "s" nam się skrócą
r = 130m/6,28
r ≈ 21m

odp: Długość promienia po którym porusza się krzesełko wynosi ok. 21m
3 5 3