Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T22:32:47+01:00
Najpierw musimy obliczyć masę substancji w obu roztworach:
Roztwór I:
mr - 200g
Cp - 20%
ms=Cp*mr/100%
ms= 20%*200g/100%
ms=40g
Roztwór II:
mr - 100g
Cp - 10%
ms=Cp*mr/100%
ms=10%*100g/100%
ms=10g
Teraz należy obliczyć masę nowego roztworu i nową masę substancji.
mr₂=200g+100g
mr₂=300g
ms₂=40g+10g=50g
Teraz trzeba obliczyć nowe Cp ( stężenie procentowe )
Cp=100%*ms/mr
Cp=100%*50g/300g
Cp≈16,67%
Wynik jest około gdyż: 16,(6)%
2009-11-20T22:46:12+01:00
Mr1=200g
cp1=20%

mr2=100g
cp2=10%

cp=?

ms1=200g*20% / 100%= 40g
ms2=100g*10g/100%=10g

ms=40+10=50g
mr=100+200=300g

cp=(50g/300g) * 100%= ok16,7%