Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T22:34:39+01:00
Aktywnośc chemiczna metali, określa możliwość wyparcia wodoru z roztworu kwasu przez dany metal.
Metale umieszczone z lewej strony wodoru są od niego aktywniejsze - wypierają wodór z kwasu np.: sód, magnez, wapń.
Metale znajdujące się w szeregu po prawej stronie wodoru, są od niego mniej aktywne i nie wypierają go z kwasu - metale szlachetne.
Na podstawie szeregu można stwierdzić, który z metali jest aktywnieszy.

Nie wiem, czy o to dokładnie Ci chodziło:-)))

11 1 11
2009-11-20T22:35:09+01:00
Jezli mowimy ze pierwiastek jest aktywny chemicznie oznaca to ze reaguje prawie ze wszystkimi pierwiastkami (oprocz szlachetnych)
9 3 9
2009-11-20T22:36:02+01:00
Jest to wzajemna reakcja pierwiastków.
9 3 9