Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T22:49:03+01:00
UNIA PERSONALNA - związek dwóch lub większej ilości krajów za pośrednictwem osoby wspólnego panującego przy równoczesnym utrzymaniu oddzielnych władz i instytucji;

UNIA REALNA - połączenie dwóch lub większej liczby organizmów politycznych, których: polityka zagraniczna, militarna i fiskalna -tworzone są i funkcjonują wspólnie;
61 4 61
2009-11-20T22:49:57+01:00
Bo Unia realna to związek dwóch lub większej liczby państw, oparty na wspólnych instytucjach państwowych,a Unia Personalna to
związek dwóch lub więcej państw posiadających wspólnego monarchę.
38 4 38
2009-11-20T22:54:31+01:00
Zasadniczą różnicą jest to że w unii personalnej zachowuje się odrębność systemu instytucji państwowych, a unia realna oparta jest właśnie na wspólnym systemie instytucji.
66 4 66