Połowa pasażerów, którzy wsiedli do tramwaju na przystanku początkowym zajeła miejsca siedzące. Po pierwszym przystanku liczba pasażerów zwiększyła się o 8%. Ilu pasażerów wsiadlo na przystanku początkowym, jeśli wiadomo, że w tramwaju mieści się co najwyżej 70osób?

nie wiem jak się za to zabrać..... :(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T23:07:04+01:00
Niech x oznacza liczbę osób, które wsiadły na przystanku początkowym.
1/2 x liczba osób, które zajęły miejsca siedzące
8%x - liczba osób, które wsiadły na przystanku pierwszym

8%x=8|100 x= 2|25 x

Liczba x musi się więc dzielić przez 25. Warunek ten spełniają liczby 25, 50, 75 itd. Wiemy jednak,że w tramwaju mieści się co najwyżej 70 osób. W takim wypadku x może równać się tylko 25 lub 50. Jednak, jak już wspomniałam, na przystanku początkowym wsiadła parzysta ilość osób, więc x=50.

Odpowiedź
Na przystanku początkowym wsiadło 50 osób.


musisz to tylko zrozumiec :)
2 5 2
2009-11-20T23:12:57+01:00
Połowa pasażerów, którzy wsiedli do tramwaju na przystanku początkowym zajeła miejsca siedzące. Po pierwszym przystanku liczba pasażerów zwiększyła się o 8%. Ilu pasażerów wsiadlo na przystanku początkowym, jeśli wiadomo, że w tramwaju mieści się co najwyżej 70osób?

x- liczba miejsc siedzące
2x liczba pasażerów którzy wsiedli do tramwaju na przystanku początkowym
108%*2x=1,08*2x=2,16x -Po pierwszym przystanku

2,16x≤70
x≤32
wsiadło co najwyżej 64 pasażerówale liczba ta myusi dzielićsię przez25, bo 8% to 2/25
czyli sądzę, że wsiadło 50 pasażerów.
2 2 2
2009-11-20T23:20:49+01:00
X -liczbę osób, które wsiadły na przystanku początkowym.
1/2 x liczba osób, które zajęły miejsca siedzące
8%x - liczba osób, które wsiadły na przystanku pierwszym

8%x = 8|100x = 2|25x

Liczba x musi się więc dzielić przez 25. Szukamy wiec wieloktrotnosci 25. W tramw. miesci sie max 70 osob wiec odpowiedź jest 50 ;)
1 5 1