Odpowiedzi

2009-11-20T23:33:25+01:00
Oblicz objętość i pole powierzchni sześcianu o krawędzi:
a)5cm

V=a³
V=5³=125

P=6a²
P=6*5²=6*25=150

b)1,4dm
V=a³
V=1,4³=2,744

P=6a²
P=6*(1,4)²=6*1,96=9,8

c)0,3m

V=a³
V=(0,3)³=0,027

P=6a²
P=6*(0,3)²=0,54
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T23:33:03+01:00
A) 5 cm

Pole powierzchni = 5 cm * 5 cm * 6 = 150 cm2

Objętość = 5 cm * 5 cm * 5 cm = 125 cm3

b) 1,4 dm

Pole powierzchni = 1,4 dm * 1,4 dm * 6 = 11,76 dm2

Objętość = 1,4 dm * 1,4 dm * 1,4 dm = 2,744 dm3

c) 0,3 m

Pole powierzchni = 0,3 m * 0,3 m * 6 = 0,54 m2

Objętość = 0,3 m * 0,3 m * 0,3 m = 0,027 m3

Pozdro))

1 5 1
2009-11-20T23:35:23+01:00
Pole: wzór-6*a*a

a)6*5*5=150
b)6*1,4*1,4=11,76
c)6*0,3*0,3=0,54

Objętość: wzór- V=a³

a)5³=125
b)1,4³=2,744
c)0,3³=0,027

:))