Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T23:36:52+01:00
P=6a²
P=150cm²
6a²=150/:6
a²=25
a=√25
a=5(cm)
V=a³
V=5³=125(cm³)
Odp. Objętość tego sześcianu wynosi 125 cm³.
2009-11-20T23:48:31+01:00
P = 150cm² -pole szescianu

V =?
1. Obliczam bok a ( szescian ma 6 ścian kwadratowych )
P = 6*a²
P = 150 cm²
6a² = 150 cm²
a² = 150 :6
a² =25
a= √25
a = 5 cm

2. Obliczam objętość sześcianu V
V= a³
V =( 5cm)³ = 125 cm³
V = 125 cm³