1. Ewa jest dwa razy młodsza od Adama, a Adam o 2 lata młodszy od Filipa. Po ile lat mają dzieci, jeżeli w sumie mają 12 lat?
2. W sadzie jest 140 drzewek jabłoni i śliw, przy czym śliw jest 2 \frac{1}{2} raza mniej niż jabłoni. Ile drzewek każdego rodzaju jest w tym sadzie? Z gory dziekuje za pomoc:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T23:38:58+01:00
1). x - wiek Ewy
2x - wiek Adama
2x + 2 - wiek Filipa

x + 2x + 2x + 2 = 12
5x = 10 / :5
x = 2

Odp. Ewa ma 2 lata, Adam 4, a Filip 6

2). x - śliwy
2,5x - jabłonie

x + 2,5x = 140
3,5x = 140 / :3,5
x = 40

Odp. W sadzie jest 40 śliw i 100 jabłoni
2 3 2
2009-11-20T23:45:08+01:00
1)
x-wiek Ewy
2x-wiek Adama
2x+2-wiek Filipa

x+2x+2x+2=12
x=2 -wiek Ewy

2x=4 -wiek Adama

4+2=6 -wiek Filipa

2)\frac{1}{2} nie wiem co miałeś na myśli... możesz sprecyzować?
1 5 1
2009-11-20T23:49:06+01:00
1.
x-wiek adama
0,5x-wiek Ewy
x+2-wiek Filipa
x+0,5x+x+2-łączny wiek dzieci
12-łączny wiek dzieci
x+0,5x+x+2=12
2,5x+2=12
2,5x=12-2
2,5x=10/:2,5
x=4-wiek Adama
0,5*4=2-wiek Ewy
4+2=6-wiek Filipa
Odp. Adam ma 4 lata, Ewa 2, a Filip 6.

2.
x-liczba śliw
2½x-liczba jabłoni
x+2½x-łączna liczba drzew
140- łączna liczba drzew
x+2½x=140
3½x=140/:3½
x=40-liczba śliw
2½*40=100-liczba jabłoni
Odp. W sadzie jest 40 śliw i 100 jabłoni.
1 5 1