Czesc wszystkim, mam nielada problem z następującym zadaniem. Bede wdzieczny za pomoc


Z 10 kg swieżych grzybów odarowano 8 kg wody, okazało się, że w pozostałych grzybach znajduje się 40% wody. Oblicz ile procent zawartości wody w grzybach.

Z góry
dzięki za pomoc!


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T23:53:30+01:00
10 - 8= 2 - waga grzybów po odparowaniu 8 kg wody
0,40 * 2= 0,8 - waga wody w 2 kg grzybów
8 + 0,8 =8,8- waga wody w 10 kg grzybów
Zawartośc pronentowa wody w grzybach to :
8,8|10 * 100% = 88\%

1 5 1
2009-11-20T23:56:03+01:00
Ilość świeżych grzybów-10kg

10kg-100%
8kg-80%
więc w pozostałych 20% znajduje się 40% wody

20%-100%
x-40%

x=8

80%+8%=88% -taka jest całkowita procentowa ilość wody w grzybach

Odp. W grzybach znajduje się 88% wody
1 5 1
2009-11-20T23:57:10+01:00
Rozważmy stany przed i po odparowaniu wody:

po:
masa całości = 10kg - 8kg = 2kg
masa wody = 40% × 2kg = 4/10 × 2 = 0,8kg
masa grzybów = 2kg - 0,8kg = 1,2kg

przed:
masa całości = 10kg
masa grzybów = 1,2kg (ponieważ ilość grzybów nie ulega zmianie)
masa wody = 10kg - 1,2kg = 8,8kg
procent wody = 8,8 ÷ 10 × 100% = 88%

Odp. Przed odparowaniem grzyby zawierały 88% wody.