Odpowiedzi

2009-11-21T09:21:47+01:00
Najwięcej świeci słońce tam.Bo w okolicach biegunów znajdują się zimne klimaty
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T09:48:18+01:00
W strefie międzyzwrotnikowej Słońce góruje wiele razy. Jest to najczęściej ogrzewana przez słonce strefa.
Na biegunach jest największa pokrywa lodowa na całej kuli Ziemskiej, dlatego że to właśnie tam dociera najmniej promieni Słonecznych, a przez pewien czas nawet w ogóle nie docierają.
8 3 8
2009-11-21T09:57:57+01:00
Ponieważ jest największy kąt padania promieni słonecznych dzięki czemu jest najcieplej (im większy kąt tym cieplej).
A na biegunach jest najmniejszy kąt padania promieni i najzimniej.
Dlatego jest tam tak wielka pokrywa lodowa!
3 2 3