Odpowiedzi

2009-11-21T09:28:31+01:00
Waga donicy z ziemią - 15kg
waga napełnionej do połowy donicy - 37% mniej
37%*15=0,37*15=5,55kg
15-5,55=9,45kg
donica napełniona do połowy ziemią - 9,45kg
5,55*2=11,1kg
15-11,1=3,9kg
Odp: Ziemna waży 11,1kg, a donica 3,9kg.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T09:28:22+01:00
Skoro ½ donicy ziemi waży 37 %, to cała ziemia w donicy:
2*37%=74%

Więc liczymy:

Ziemia:
(74/100)*15kg=11,1kg

Donica:
15kg-11,1kg=3,9kg

Odpowiedź:Ziemia w donicy waży 11,1kg, a sama donica:3,9kg.
____________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.