Przekształć zdania złożone w pojedyńcze, stosujac podane w nawiasach rzeczowniki i przymiotniki.
Zdania:
1Zadowolony jestem, ze dzieci przyjechały. (przyjazd)
2Wszyscy się dowiedzieli, ze szkola jest remontowana. (remont)
3Wszystkich uczniów poproszono, zeby przybyli w celu szczepienia. (przybycie)
4Ten człowiek, który przmawial, bardzo wzruszyl publicznosc. (mówca, przemawiajacy)
5Chłopak jadący na rowerze nieprzepisowo skrecil, co spowodowalo, ze samochod gwaltownie zahamowal. (rowerzysta, zahamowanie)
6Ci, ktorzy brali udzial w zawodach, beda zwolnieni z lekcji. (zawodnik)
7Ci, którzy próżnują, nie maja dobrych ocen. (prózniak)
8Kupił ryby, które żyja w morzu. (morski)
9Był to szary krajobraz, jaki zwykle widzimy pod miastem. (podmiejski)
10Był to człowiek, który odznaczal sie uprzejmoscia. (uprzejmy)
11Lubil patrzec na laki, które rosciągają się nad brzebiem. (nadbrzeżne)
BŁAGAM O ROZWIĄZANIE!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-21T10:15:32+01:00
1. Zadowolony jestem z przyjazdu dzieci.
2.Wszyscy się dowiedzieli o remoncie szkoły.
3.Wszystkich uczniów poproszono o przybycie w celu szczepienie.
4.Ten mówca bardzo wzruszył publiczność.
5.Rowerzysta nieprzepisowo skęcił, co spowodowało gwałtowne zahamowanie samochodu.
6.Zawodnicy, bedą zwolnieni z lekcji.
7.Próżniaki nie mają dobrych ocen.
8.Kupił morskie ryby.
9.Był to szary podmiejski krajobraz.
10.Był to niezwykle uprzejmy człowiek.
11.Lubił patrzeć na nadbrzeżne łąki.
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T10:46:42+01:00
1Zadowolony jestem z przyjazdu dzieci.
2Wszyscy się dowiedzieli o remoncie szkoły.
3Wszystkich uczniów poproszono o przybycie w celu szczepienia.
4Przemawiający bardzo wzruszyl publicznosc.
5Nieprzepisowy skręt rowerzysty spowodował gwałtowne zahamowanie samochodu.
6Zawodnicy beda zwolnieni z lekcji. (zawodnik)
7Próżniacy nie maja dobrych ocen. (prózniak)
8Kupił morskie ryby. (morski)
9Był to szary, podmiejski krajobraz. (podmiejski)
10Był to uprzejmy człowiek. (uprzejmy)
11Lubil patrzec na nadbrzeżne łąki. (nadbrzeżne)
32 4 32
2009-11-21T11:03:52+01:00
1. Jestem zadowolony z przyjazdu dzieci.
2. Wszyscy dowiedzieli się o remoncie szkoły.
3. Wszystkich uczniów poproszono o przybycie w celu szczepienia.
4. Mówca przemawiając bardzo wzruszył publiczność.
5. Rowerzystka nieprzepisowo skręcił powodując gwałtowne zahamowanie samochodu.
6. Zawodnicy będą zwolnieni z lekcji.
7. Próżniacy nie mają dobrych ocen.
8. Kupił morskie ryby.
9. Był to szary podmiejski krajobraz.
10. Był to człowiek uprzejmy.
11. Lubił patrzeć na nadbrzeżne łąki.
14 3 14