Odpowiedzi

2009-11-21T10:45:22+01:00
25 mm - 65000mm
26:65000 => 1:2500 (skala)

32 mm * 2500 = 80m
48m * 2500 = 120m

P = 0,5 (65m + 120m) 80m = 40m (185m) = 7400m²
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T11:04:20+01:00
Działka ma kształt trapezu. Na planie dłuższa podstawa ma długość 48 mm, krótsza 26 mm, a wysokość 32 mm. Mniejsza podstawa zmierzona w terenie ma długość 65 m. Oblicz skalę planu i powierzchnię działki.


2,6 m----- 6500cm
1-----------x

x=6500:2,6=2500
1:2500


1--------------2500
4,8---------------a

a=12000cm=120m

1--------------2500
3,2---------------a

a=8000cm=80m

P = ½(65m + 120m) 80m = 40m (185m) = 7400m²
2009-11-21T11:05:04+01:00
26mm-65000mm

65000:26=2500

1:2500 - skala

Powierzchnia dzialki:

((a+b)*h):2

((48+26)*32):2=
(74*32):2=2368:2=1184

1184*2500=1960000mm
1960000mm=196000cm=1960m

Odp. W rzeczywistosci dzialka ma 1960m²