Sześć piłek do gry w piłke nożną i cztery piłki do siatkówki kosztują razem 382 złote. Piłka do gry w piłkę nożną i piłka do siatkówki kosztują razem 73 złote. Ile kosztuje jedna piłka do gry w piłke nożną a ile jedna piłka do siatkówki?
Proszę tylko jakimś łatwym sposobem.

3

Odpowiedzi

2009-11-21T10:49:51+01:00
X - tak oznaczymy cenę piłki do nogi
y - tak ozn. piłkę do siatki

6x + 4y = 382
x+y = 73

6x + 4y = 382
x = 73 - y ------------ przeniosłem y na drugą stronę równania i teraz za inne x podstawie to wyrażenie któremu jest ono równe

6 ( 73 - y) + 4y = 382
x = 73-y

438 - 6y +4y = 382
x = 73 - y


2y = 56
x = 73 - y

y = 28
x = 73 - y = 45

Piłka do nogi kosztuje 45 zł, a do siatki 28;)
1 1 1
2009-11-21T10:51:08+01:00
X-piłka do gry w piłkę nożną
y-piłka do gry w siatkówkę

6x + 4y = 382
x + y = 73 | *(-4)

6x + 4y = 382
-4x - 4y = -292

6x - 4x = 382 - 292
2x = 90
x= 45
y= 73-45
y= 28

spr. 45+28=73
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T11:04:59+01:00
X- koszt piłki do nogi
y- koszt piłki do siatki

6x + 4y = 382
x+y = 73

x= 73-y
6(73-y) + 4y = 382

438-6y+4y = 382
-2y = -56
y = 28
x = 73-28
x= 45

6*45 = 270
4*28 = 112
270+112 = 382

Odp: Piłka do nogi kosztuje 45zł a do siatki 28zł



1 1 1