Odpowiedzi

2009-11-21T11:05:20+01:00
Ob= a+2b
72= a+52
72-52= a
a= 20

Odp: postawa ma 20 cm.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T11:06:26+01:00
Obwód pewnego trójkąta równoramiennego jest równy 72 cm. Ramię tego trójkąta ma długość 26 cm. Jaką długość ma podstawa tego trójkąta ?
a-podstawa
b-ramie
Ob-obwód
Ob=a+2b
Ob=72cm
b=26cm
72=a+2*26
a=72-52=20cm
podstawa ma 20cm
13 3 13
2009-11-21T11:07:11+01:00
X - długość ramienia = 26cm
y - długość podstawy

2x + y = 72

52 + y = 72

y = 20

odp: Podstawa tego trójkąta ma długość 20cm.
4 2 4