Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T11:26:13+01:00
1)9x²-4y²=(3x-2y)(3x+2y)
2)25x²-121y²=(5x-11y)(5x+11y)
3)16a²-9b²=(4a-3b)(4a+3b)
4)36z²+24z+4=(6z+2)²=(6z+2)(6z+2)
5)144x²-72xy+9y²=(12x-3y)²=(12x-3y)(12x-3y)
6)3xy²+6xy+3x=3x(y²+2y+1)=3x(y+1)²=3x(y+1)(y+1)
7)7ab-3cd-7bc+3ad=7ab-7bc+3ad-3cd=7b(a-c)+3d(a-c)=(a-c)(7b+3d)
2009-11-21T11:51:54+01:00
1)9x²-4y²=(3x-2y)(3x+2y)
2)25x²-121y²=(5x-11y)(5x+11y)
3)16a²-9b²=(4a-3b)(4a+3b)
4)36z²+24z+4=(6z+2)²=(6z+2)(6z+2)
5)144x²-72xy+9y²=(12x-3y)²=(12x-3y)(12x-3y)
6)3xy²+6xy+3x=3x(y²+2y+1)=3x(y+1)²=3x(y+1)(y+1)
7)7ab-3cd-7bc+3ad=7ab-7bc+3ad-3cd=7b(a-c)+3d(a-c)=(a-c)(7b+3d)