Podaj przyczyny wzrostu pobożności w okresie baroku i okresie formy w jakich się ona przewijała


Wyjaśnij pojęcie barok

w podanych zestawie określeń podkreśl te, które dotyczą baroku.
Bogactwo ozdób
prostota
surowość
dynamizm
masywność
monumentalizm
malowniczość
budowle na planie koła i elipsy
bogactwo ornamentów
brak dekoracji
falistość ozdób

proszę o szybką odpowiec

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T11:38:46+01:00
Barok-pochodzi od słowa barocco.Jest to epoka która zaczęła się tuz po renesansie.W epoce zwanej barokiem wykształciły się dwa zasadnicze nurty myślowe: racjonalizm, który zakładał, że mądrość uzyskać można jedynie dzięki potędze umysłu oraz empiryzm, którego z kolei założeniem było poznawanie świata dzięki zmysłom, doświadczeniu, umysł odgrywał tutaj mniejsze znaczenie.

bogactwo ozdób,dynamizm,malowniczość,bogactwo oranmentów
9 4 9
2009-11-21T11:41:51+01:00
Bogactwo ozdób
dynamizm
bogactwo ornamentów
falistość ozdób
Prosze,troszke nie pokolei ale sobie poradzisz ;)
4 3 4