Odpowiedzi

2009-11-21T11:31:05+01:00
Wynosiło 0 V, bo do działania transformatora potrzebny jest prąd zmienny, a bateria daje prąd stały.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T12:03:58+01:00
W transformatorze jest wykorzystane zjawisko idukcji elektromagnetycznej wzajemnej. Podczas przepływu przez uzwojenie pierwotne prądu sinusoidalnie zmiennego wytwarza się strumień magnetyczny zmienny który wywołuje w uzwojeniu wtórnym indukowanie się siły elektromotorycznej. Warunkiem indukcji jest zmienny strumień magnetyczny. Bateria jest źródłem prądu stałego, wywoła więc stały strumień magnetyczny, więc napięcie na uzwojeniu wtórnym będzie równe 0.
1 1 1