Oblicz powierzchnie granitosłópa o wysokości 6cm ,którego podstawą jest narysowana figura
a)prostkąt jast narysowany a u góry pisze 7cm a na boku 2cm
b)równoległobok u góry jest napisane 10cm na boku 5cm i jest taka przerywana linia nna środku i pisze 4cm
c)trójkąt prostokątny na boku 6cm na dole 8cm a na tkim ukośnmiym boku 10cm
jakby ktoś nie rozumiał to szkoła podstawowa podręcznik do klasy 6 "matematyka 2001"
pliska pomuszcie!!!!!!!
56punktów

3

Odpowiedzi

2009-11-21T11:51:57+01:00
A) pole podstawy = 2cm * 7 cm = 14 cm2
2 * pole podstawy = 2 * 14 = 28 cm2

pole powierzchni bocznej = 2* (6*7) + 2* (6*2) = 2 * 42 + 2 * 12 = 84 + 24 = 108 cm2

pole graniastosłópa = 28 cm2 + 108 cm2 = 136 cm2

c) pole podst = 6 * 8 = 48cm2
2 * pole podst = 96cm2

pole pow bocznej = 6*6 + 6 *8 + 6* 10 = 36 + 48 + 60 = 144cm2

pole graniastosłupa = 144cm2 + 96cm2 = 240cm2

b) nie umiem zrobic ale mam nadzieje ze zrozumiesz i nie odzucisz:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T12:14:51+01:00
Pp-pole podstawy
Pb-pole ściany bocznej
a-bok
h-wysokość


a) Będzie to prostopadłościan
Pc= 2(ab+ac+bc)
a=7, b=2, c=6
Pc=2(14+42+12)=28+84+24=136(cm²)

Odp. Graniastosłup ma powierzchnię 136 cm²

b)
Pc=Pp+Pb

Pp=ah ( pole równoległoboku)
a=10
h=4 ( myślę, że ta przerywana linia to wysokość równoległoboku)
Pp=4*10=40

Pb=ah
a=5
h=6
Pb=5*6=30

Mamy dwie podstawy i cztery ściany boczne, wiec:
Pc= 2*40+4*30=80+120= 200(cm²)

Odp. Graniastosłup ma powierzchnię 200cm²
c)
Pc=Pp+Pb

Pp= ½*ah ( pole trójkąta)
a=6
h=8
Pp=½*6*8= ½*48=24

Pb=ah
a=10
h=6
Pb=10*6=60

Mamy dwie podstawy i trzy ściany( bo to trójkąt) boczne:
Pc= 2*24+3*60=48+180=228(cm²)

Odp. Graniastosłup ma powierzchnię 228 cm²


Mam nadzieję, że rozwiązanie zadania jest zrozumiałe:)
2009-11-21T12:22:09+01:00
A) Pc= 2(ab+ac+bc)
a=7, b=2, c=6
Pc=2(14+42+12)=28+84+24=136(cm²)

b)Pb=ah
a=5
h=6
Pb=5*6=30
Pc= 2*40+4*30=80+120= 200(cm²)
c)Pc=Pp+Pb

Pp= ½*ah
a=6
h=8
Pp=½*6*8= ½*48=24

Pb=ah
a=10
h=6
Pb=10*6=60
Pc= 2*24+3*60=48+180=228(cm²)