Papież Jan Paweł II nazajutrz po swoim wyborze w 1978 roku poszedł odwiedzić chorego biskupa w jednej z rzymskich klinik. Powiedział tam do chorych: ,,Wy, chorzy, jesteście potężni, jak Chrystus na krzyżu. Polecam się waszym modlitwom; módlcie się bardzo wiele!"

Jaką moc posiadają chorzy według tych słów Papieża ?
Uzasadnij to.
Opisz znany ci przypadek, w którym ujawniła się ta moc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T11:55:52+01:00
Cierpiąc łączymy się z Chrystusem. On właśnie przez swoją śmierć wybawił nas od grzechu. Ludzie nie doceniają wartości cierpienia, które jest skutkiem grzechu, a nie karą od Boga. Przez cierpienie Bóg oczyszcza nasze ciała. Kiedy cierpimy Bóg jest jeszcze bliżej nas, chociaż go nie zauważamy. Chce nam w ten sposób pomóc i obdarza nasz swoją mocą.

Przykładem są uzdrowienia. Niektórzy ludzie dzięki wierze właśnie zdrowieją. Kobieta, która chwyciła się kawałka płaszcza Jezusa dostała od Boga wiarę. Gdy faktycznie ozdrowiała po chwyceniu się płaszcza Jezus powiedział jej, że to jej wiara ją uzdrowiła.
3 4 3
2009-11-21T16:40:51+01:00
1. Chorzy według słów papieża posiadają moc, taką jak Chrystus na krzyżu.
2. Znany mi przypadek, w którym ujawniła się ta moc to postrzelenie Jana Pawła II, który później wybaczył swojemu oprawcy.
1 5 1