Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T12:10:06+01:00
A)
0.3 % =0.3 : 100 = 0,003
0.003 * 150 = 0.45
b)
0.2 % = 0,2 :100 = 0.002
0.002 * 85 = 0.17
c)
0,8 % = 0,8 : 100 = 0.008
0.008 * 85 = 0.68
d)
0,7% =0,7 : 100 = 0,007
0,007 * 32 = 0.224

Tłumaczenie:
1 = 100 %
0.45 = 45 %
35%= 0,35
0,3% = 0,003
0,3% : 100 = 0,003

Mam nadzieje ze troche zrozumiałeś/zrozumiałaś. Pozdro :D
1 5 1
2009-11-21T12:12:17+01:00
Uwaga: x/x - ułamek bo inaczej zapisać nie można;]
a) 0,3 z 150
3/10×150=45
b) 0,2 z 85
2/10×85=170/10=17
c) 0,8% z 85
8/100 × 85=680/100=6,8
d) 0,7% z 32
7/100 × 32=224/100=2,24


Jeśli masz obliczyć ułamek np. dziesiętny z danej liczby musisz pomnożyć ułamek przez liczbę.
np. 0,5 z 30
5/10 × 30 = 150/10=15

A jeżeli masz procent z danej liczby musisz pomnożyć procent przez liczbę tylko że w procencie w mianowniku musi być 100 np.20/100,3/100,45/100.
Przykładowe działanie:
20% z 40
20/100 × 40 = 800/100= 8
1 5 1
2009-11-21T12:41:45+01:00
Żeby obliczyć przykłady c,d wystarczy najpierw zamienić procenty na ułamki i pomnożyć przez liczbę a żeby odliczyć przykłady a,b wystarczy pomnożyć ułamek razy liczbę i tyle nic trudnego a jeśli miałabyś jakieś problemy to pisz.


a) 0,3*150=45

b)0,2 z 85=17

c) 0,8% z 85=0,008(dzielimy liczbę przez 100 i przesuwamy wtedy przecinek o 2 miejsca w lewo)*85=0,68

d) 0,7 % z 32=0,007*32=0,224
1 5 1