Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T12:07:54+01:00
Poniżej wyświetlono 46 spośród wszystkich 46 stron tej kategorii. B
Bazylika św. Jerzego w Pradze
Brama Prochowa w Pradze
Katedra Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Brnie
Bílkova willa w Pradze
H
Hora Matky Boží
Hradczany
Hrádek (Kutná Hora)
J
Jiráskova wieża
K
Kaplica Czaszek w Kutnej Horze
Kaplica Wszystkich Świętych w Pradze
Kaplica Świętego Krzyża w Pradze (XI wiek)
Kaplica Świętego Krzyża w Pradze (XVIII wiek)
Kaplica Świętego Longina w Pradze
Katedra św. Wita w Pradze
Kolumna Matki Boskiej w Šternberku
Kolumna Trójcy Przenajświętszej w Ołomuńcu K cd.
Kościół Panny Marii Zwycięskiej w Pradze
Kościół Panny Marii pod Łańcuchem w Pradze
Kościół Trójcy Przenajświętszej w Fulneku
Kościół św. Bartłomieja w Kolínie
Kościół św. Franciszka z Asyżu w Pradze
Kościół św. Gawła w Pradze
Kościół św. Idziego w Pradze
Kościół św. Jana Na Praniu w Pradze
Kościół św. Marcina w Murze w Pradze
Kościół św. Maurycego w Ołomuńcu
Kościół św. Michała w Ołomuńcu
Kościół św. Mikołaja w Pradze (Malá Strana)
Kościół świętej Barbary (Kutná Hora)
M
Most Karola w Pradze
O
Katedra św. Wacława w Ołomuńcu
Osiedle Baba w Pradze O cd.
Katedra Boskiego Zbawiciela w Ostrawie
Kościół Marii Panny Śnieżnej w Ołomuńcu
P
Pałac biskupi w Ołomuńcu
Petřín
S
Sanktuarium pielgrzymkowe św. Jana Nepomucena (Zelená Hora)
Stary ratusz w Brnie
W
Wieża Dalibora
Wieża Prochowa
Willa Müllerów w Pradze
Willa Tugendhatów
Wyszehrad (Praga)
Z
Złota Uliczka
Ř
Říp
Š
Špilberk




Czechy (czes. Česko), Republika Czeska (czes. Česká republika) – państwo w Europie Środkowej, bez dostępu do morza. Od północnego wschodu graniczy z Polską, od zachodu i północnego zachodu z Niemcami, od południa z Austrią, a od południowego wschodu ze Słowacją. Stolicą i największym miastem Czech jest Praga. Kraj składa się z trzech historycznych krain – Czech właściwych, Moraw i Śląska Czeskiego[3]. Na powierzchni 78 866 km² żyje ponad 10,5 mln osób, z czego 94% to Czesi. Obowiązuje czterostopniowy podział administracyjny – na 14 krajów, 204 gminy III stopnia, 384 gminy II stopnia oraz 5661 gmin I stopnia.
4 4 4
2009-11-21T12:13:58+01:00
Czechy (inaczej Republika Czeska) to państwo w Europie Środkowej, bez dostępu do morza. Od północnego wschodu graniczy z Polską, od zachodu i północnego zachodu z Niemcami, od południa z Austrią, a od południowego wschodu ze Słowacją. Stolicą i największym miastem Czech jest Praga.
Większość terytorium Republiki Czeskiej zajmują tereny wyżynno-górskie.
W Republice Czeskiej panuje klimat umiarkowany ciepły. Turystyka jest bardzo ważną dziedziną czeskiej gospodarki przynoszącą pokaźne dochody. Czechy są krajem atrakcyjnym turystycznie. Corocznie Republika Czeska jest odwiedzana przez 25-30 milionów osób. Praga, miasto pełne zabytków najwyższej światowej klasy. Do największych atrakcji Pragi zaliczany jest Zamek na Hradczanach oraz Złota Uliczka, wymieniana jako jeden z cudów świata. Czechy słyną również ze swojej tradycyjnej kuchni oraz szerokiego asortymentu piwa. Czechy oferują również wspaniałe miejsca na uprawianie narciarstwa. Atrakcją jest również zamek w Karlsztejnie oraz zamki Orlik i Zvikov.
5 4 5
2009-11-21T13:06:34+01:00
Ciekawostki :
Populacja Czech wynosi 10 mln
Czesi spożywają najwięcej piwa na świecie – 160 litrów na osobę
Czesi są przekonani, że bogaty smak i głęboki bursztynowy kolor czeskiego piwa są unikalne i nie da się ich podrobić.
W Pilźnie w roku 1842 narodził się światowej sławy Pilsner Urquell
Dla wielu turystów odwiedzających Pragę Franz Kafka, na równi z Vaclavem Havlem, Dvorakiem i dobrym królem Wacławem, jest jedną z najsłynniejszych postaci miasta.
Nieuczciwych handlarzy za karę opuszczano w wiklinowych koszach z Mostu Karola
Język urzędowy: czeski
Stolica: Praga
Ustrój polityczny. republika
Powierzchnia: 78 866 km²
Ludność: 10 287 000
Waluta: korona czeska (CZK
Republika Czeska,Czechy (cz. Česko, Česká republika; ČR) – państwo w Europie Środkowej, bez dostępu do morza. Od 1918 do 1939 i od 1945 do 1993 wchodziło w skład Czechosłowacji. Od 2004 Republika Czeska jest członkiem Unii Europejskiej.
Dzisiejsza Republika Czeska składa się z trzech historycznych części, którymi są Czechy właściwe (cz. Čechy), Morawy (cz. Morava) i Śląsk Czeski (cz. České Slezsko). W 1920 przyłączono również niewielkie skrawki Dolnej Austrii (České Velenice - dawne północne przedmieścia austriackiego Gmünd oraz okolice - tzw. Vitorazsko - oraz tzw. Valticko). Godło państwowe Republiki zawiera czeskiego lwa i dwa orły - morawskiego i śląskiego
2 1 2