1.Prawdziwki po ususzeniu tracą ok.92% swojej masy. Ile kilogramów prawdziwków trzeba zebrać, aby otrzymać 1 kg grzybów suszonych?

2.a)Lekcja w polskiej szkole trwa o 12,5% łużej niż w szkole szwedzkiej.Ile minut trwa lekcja w Szwecji?
b)Lekcja wpolskiej szkole trwa o 10 % krócej niż lekcja w szkole brytyjskiej. Ile minut trwa lekcja w Wielkiej Brytanii?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T12:22:25+01:00
1kg grzybów szuszonych to 8% nie szuszonych
dzielimy przez 8
czyli 1% to 0,125kg mnożymy przez 100
czyli 100% to 12,5kg
Odp trzeba zebrać 12,5kg grzybów by otrzymać 1kg grzybów szuszonych.


2 a) lekcja polska to 112,5% razy lekcja szwedzka
czyli 45min=112,5% x dzielimy przez 112,5 czyli
1% x=0,4min mnożymy przez 100
czyli x=40min
Odp lekcja w szwecji trwa 40min


b) lekcja polska to 90% lekcji angielskiej
czyli 45min=90% x
dzielimy przez 90 czyli
1% x =0,5 mnożymy przez 100
czyli x=50min
Odp lekcja w anglii trwa 50min
2009-11-21T12:36:16+01:00
1.100%-92%=8%

1 kg prawdziwków: 1*8%=0,08 ( kg suszonych grzybów)
1/0,08=12,5
Odp. Aby otrzymać 1 kg suszonych grzybów trzeba zebrać 12,5 kg prawdziwków.

2.x-długość lekcji w szkole szwedzkiej
45 min=112,5%x
45=1,125x/1,125
40=x
Odp. Lekcja w szwedzkiej szkole trwa 40 minut.

3.100%-10%=90%
45=90%x
45=0,9x/0,9
50=x

Odp. Lekcja w brytyjskiej szkole trwa 50 minut.

Mam nadzieje, że pomogłam:)