Porosty to organizmy wskaźnikowe, które pomagają określić stopień zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem siarki. Rozpoznaj przedstwione na ilustracjach rodzaje plech porostów, a następnie określ, w jakim środowisku można spotkać te porosty.

Proszę o odpowiedź.

3

Odpowiedzi

2009-11-21T12:25:18+01:00
Porosty spotkać można na korze drzew (epifity), drewnie (epiksylity), glebie (epigeity) oraz na naturalnych i antropogenicznych podłożach skalnych, takich jak skałki, kamienie i głazy narzutowe, beton, tynk, cegły, eternit, dachówki (epility). Duża grupa porostów zasiedla różne podłoża, gatunki takie określamy jako ubikwistyczne
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:51:21+01:00
Plecha skorupiasta - zanieczyszczone powietrze (odporne na zanieczyszczenia)

plecha listkowata - średnio; mniej zanieczyszczone powietrze (mniej odporne na zanieczyszczenia)

plecha krzaczkowata - powietrze czyste (nieodporne na zanieczyszczenia)

Liczę na miano najlepszej odpowiedzi ;)
16 3 16
2009-11-21T14:16:42+01:00
Im mniejsze zanieczyszczenie powietrza w którym występuje dany gatunek porosta, tym jest on bardziej zielony. Jeśli jego barwa znacznie różni się od zielonego to znaczy, że żyje on w środowisku bardzo zanieczyszczonym, powietrze skażone dwutlenkiem siarki.
10 2 10