Odpowiedzi

2009-11-21T12:31:21+01:00
⅕ + ⅖ + 1/15 = 3/15 + 6/15 + 1/15 = 10/15 = 1/3.

1 - ⅓ = ⅔

Odp: Pan Maciej obsadził 66,(6)% ogrodu pomidorami.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T12:32:56+01:00
1/5 czyli 20%
2/3 czyli 66,66%
1/15 czyli 6,66%
100-20-66,66-6,66=6,68
Odp pomidorami pan Maciej obsadził 6,68% ogrodu
1 4 1
2009-11-21T12:50:41+01:00
⅕ - marchewka
⅔ - pietruszka
1/15 - groszek
x - pomidory

x=15/15 - ⅕ - ⅔ - 1/15
x=15/15 - 3/15 - 10/15 - 1/15
x=1/15

15/15 - 100%
1/15 - x %

x%=1/15*100%
x=6⅔%