ZADANIE 1

Sweter kosztował 120 zł.Jego cenę obniżono o 30%.Ile kosztuje sweter po obniżce?

Zadanie 2

Na opakowaniu 1 litra mleka jest napisane, że zawartość tłuszczu wynosi 1,5%.Ile mililitrów tłuszczu jest w 1 litrze takiego mleka ?

Zadanie 3

Twarożek zawiera 45% (+-2%) tłuszczu. Ile tłuszczu może być w opakowaniu zawierającym 250 gramów tego twarożku?

Zadanie 4

Cenę towaru podwyższono o 25%. Jaka jest cena towaru po podwyżce, jeśli przed podwyżką towar ten kosztował 225 zł.

Zadanie 5

Komputer kosztował 2540 zł. Jego cenę obniżono o 381 zł. O ile procent obniżono cenę komputera ?

Zadanie 6

Lodówka kosztowała 1150 zł.Po podwyżce kosztuje 1426 zł. O ile procent wzrosła cena tej lodówki ?

Jak ktoś zna odpowiedzi to bardzo proszę
z obliczeniami :) w poniedziałek mam z tego test. :(:(

3

Odpowiedzi

2009-11-21T12:46:03+01:00
ZADANIE 1

Sweter kosztował 120 zł.Jego cenę obniżono o 30%.Ile kosztuje sweter po obniżce?

120 - (120*0,3) = 84 zł

Zadanie 2

Na opakowaniu 1 litra mleka jest napisane, że zawartość tłuszczu wynosi 1,5%.Ile mililitrów tłuszczu jest w 1 litrze takiego mleka ?

1l = 1000ml, 1,5% z 1000 = 15 ml

Zadanie 3

Twarożek zawiera 45% (+-2%) tłuszczu. Ile tłuszczu może być w opakowaniu zawierającym 250 gramów tego twarożku?

250 - (250*0,43) = 107,5
250 - (250*0,47) = 117,5

tluszczu moze byc od 107,5g do 117,5g


Zadanie 4

Cenę towaru podwyższono o 25%. Jaka jest cena towaru po podwyżce, jeśli przed podwyżką towar ten kosztował 225 zł.

225 + (225 * 0,25) = 281,25 zł

Zadanie 5

Komputer
kosztował 2540 zł. Jego cenę obniżono o 381 zł. O ile procent
obniżono cenę komputera ?

100% - 2540
x% - 381

x=381*100/2540 = 381*10/254 = 3810/254 = 15%

Zadanie 6

Lodówka kosztowała 1150 zł.Po podwyżce kosztuje 1426 zł. O ile procent wzrosła cena tej lodówki ?

1426-1150= 276
100% - 1150
x% - 276
x=276*100/1150 = 276*10/115 = 2760/115 = 24 %

jak cos dokladniej wytlumaczyc to pisz
4 3 4
2009-11-21T12:46:15+01:00
1. 120*0,7=84PLN
2. 1l=1000ml czyli 1,5%*1000ml=15ml
3. 250g *45%=112,5 g
250g *47%=117,5g
Odp opakowanie 250gramowe może zawierać 112,5-117,5g tłuszczu

4. 225*125%=281,25PLN
5. (381/2540)*100%=15%

6.(1426/1150)*100%=124%
124%-100%=24%
Odp cena lodówki wzrosła o 24%
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T12:47:25+01:00
Zadanie 1
Sweter kosztował 120 zł.Jego cenę obniżono o 30%.Ile kosztuje sweter po obniżce?
100%-30%=70%=0,7
0,7*120=84 złote

Zadanie 2
Na opakowaniu 1 litra mleka jest napisane, że zawartość tłuszczu wynosi 1,5%.Ile mililitrów tłuszczu jest w 1 litrze takiego mleka?
1 litr = 1000 mililitrów
1000ml*1,5%=15ml

Zadanie 3
Twarożek zawiera 45% (+-2%) tłuszczu. Ile tłuszczu może być w opakowaniu zawierającym 250 gramów tego twarożku?
45%=0,45
2%=0,02
0,45-0,02=0,43
0,45+0,02=0,47
0,43*250=107,5g
0,47*250=117,5g
odp.: od 107,5g do 117,5g.

Zadanie 4
Cenę towaru podwyższono o 25%. Jaka jest cena towaru po podwyżce, jeśli przed podwyżką towar ten kosztował 225 zł?
100%+25%=125%=1,25
225*1,25=281,25zł

Zadanie 5
Komputer kosztował 2540 zł. Jego cenę obniżono o 381 zł. O ile procent obniżono cenę komputera?
381/2540*100%=15%

Zadanie 6
Lodówka kosztowała 1150 zł.Po podwyżce kosztuje 1426 zł. O ile procent wzrosła cena tej lodówki?
1426-1150=276
276/1150*100%=24%
6 4 6