Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:10:17+01:00
Pozytywne:
Stanowią pokarm dla zwierząt,
Są organizmami pionerskimi,
Uczestniczą w procesie fotosyntezy - tlen,

Negatywne:
Produkują mniejszą przejrzystość wody,
Mogą zatruwać wodę,
Powodują brak dostępu światła,
2009-11-21T13:13:12+01:00
Glony:
a) pozytywne:
-tworzą plankton,
-wzbogacają zbiorniki wodne w tlen, który jest niezbędny dla życia zwierząt
- produkują z udziałem energii słonecznej materię organiczną
b)negatywne:
-wydzielają z siebie toksyny porażające układ nerwowy i mięśnie
-stanowią śmiertelne zatrucia zwierząt i ryb
-niektóre są pasożytami powodującymi poważne choroby