Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:00:25+01:00
Rozwiązanie w załączniku.

a = 10cm
b = 10√3cm

Obw = 2*10cm + 2*10√3cm = 20cm + 20√3cm
1 5 1
2009-11-21T13:10:18+01:00
Skoro przecinaja sie pod katem 60 stopni, to dwa z 4 powstałych trójkątów są równoboczne. Połowa przekątnej to 1 bok trójkąta równobocznego.

20/2=10

W trójkącie równobocznym boki są równe, czyli każdy ma po 10 cm.

Wiemy, że krótszy bok prostokąta ma 10 cm. Dłuższy możemy wyliczyc:



a²+b²=c²
c=20 cm: najdluzszy bok trojkata( przekątna)
a=10 cm

10²+b²=20²
100+b²=400/ -100
b²=300
b=17,3 w przyblizeniu

Ob= 2*17,3+2*10=34,6+20=54,6 cm
Odp. Obwod prostokata wynosi 54,6 cm:)
1 5 1