Może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak się oblicza miary kątów??
Ja tego nie rozumiem a w poniedziałek mam kartkówkę!
Bardzo mi zależy by dostać dobrą ocenę!! ;)

Pomóżcie...!!

Jakby co to moje GG 8622278.
Pisać i pomagać :)

3

Odpowiedzi

2009-11-21T13:09:34+01:00
Do tego potrzebny jest kątomierz.
Przykładasz go do 1 ramienia kąta (środkiem do wierzchołka kąta).
I odczytujesz liczbe stopni.
2009-11-21T13:11:47+01:00
Napisz dokładnie, o jakie kąty Ci chodzi, czy poprostu masz problem z mierzeniem kątów zwykłych?

Kąty naprzemianległe:

Jeżeli w kącie wewnętrznym masz 30 stopni, to w kącie wewnętrznym przeciwległym będzie ich tyle samo, więc też 30, a pozostałe będą mieć po 150 wewnętrzny i zewnętrzny.

Mierzenie kątów zwykłych polega na przyłożeniu środka kątomierza do kropki i tam gdzie masz kreskę, pisze, ile to jest kątów. Nie określiłeś, jakich kątów nie umeisz mierzyć więc nie wiedziałem o co Ci dokładnie chodzi.

Pozdrawiam.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:15:01+01:00
Na przykład kąt pólpełny ma 180 stopni. Jeżeli masz podany jeden kąt przykładowo o mierze 60 stopni.Żeby obliczyć miarę tego drugiego kąta musisz od 180 odjąć 60 = 120.
Tak samo w kącie pełnym , który ma 360 stopni.
A jeżeli chodzi o obliczanie kątów w figurach to naprzykład suma wszystkich kątów w trójkącie to zawsze 180 stopni. Wiec jeżeli masz podane dwie miary kątów, to dadajesz je do siebie , a potem odejmujesz od tych 180 stopni.

Chyba o to Ci chodziło ;)